دوامة التفكير

مهما حاولت تفهم .. مش هتعرف .. مش هتقدر .. ازاى تفهم الدنيا ماشية ازاى ؟! 
يعنى تعمل ايه عشان تبقى صح ؟ ايه هو الصح أصلا ؟
وليه فيه حاجات غيرى بيعملها وأنا مش قادر أعملها .. مع أنى أحسن منه .. ازاى مش قادر أفهم ؟! 
نفسى أفهم الدنيا متقسمة ازاى مش قادر أفهم ؟ نفسى أفهم الدنيا متقسمة ازاى .. نفسى أعرف انا صح ولا غلط .. الأهم إنى نفسى اعرف ازاى افرق بين الصح والغلط .. و ازاى اقدر اغير نفسى .. يعنى لو أنا غلط ازاى أبقى صح ؟! 
مش عارف  مش عارف !!
ساعات ألاقى كل الناس بتعمل حاجة وكلهم صح .. أجى أنا اعملها تبقى غلط .. ليه مش قادر أفهم ؟؟ !!
يعنى هى تيجى لغاية عندى أنا وتبقى غلط ؟ ومتنفعش !
اشمعنى هو أنا يعنى اللى هغير الكون .. بس ححاول فى اللى أنا تقريباً متأكد منه .. مع إن الموضوع ده صعب برضه بس ححاول أمشى مع الله .. ده بقى أكيد اللى هيمشى معاه مش هيخسر ولا ايه ؟!!!
الأيام هى اللى هتجاوب على سؤالى ؟؟
ونلتقى يوم القيامة !!!!
 

ليست هناك تعليقات: